کد قالب کانون ۱۰ استراتژی و تاکتیک نظامی هوشمندانه‌ای که نتیجه جنگ های بزرگ را تغییر دادند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2889
بازدید دیروز : 1590
بازدید هفته : 11230
بازدید ماه : 26131
بازدید کل : 183039
تعداد مطالب : 2511
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1403

۱۰ استراتژی و تاکتیک نظامی هوشمندانه‌ای که نتیجه جنگ های بزرگ را تغییر دادند

از زمانی که چیزی برای منازعه وجود داشته و هر یک از طرفین به داشتن و تملیک آن علاقه داشته اند، انسان ها در حال نبرد با یکدیگر بوده اند. اگر چه دنیای جنگ نسبت به روزهای اولیه آن تغییرات بسیاری داشته است، قوانین کلی همچنان بدون تغییر مانده اند. معمولاً طرفی که برتری عددی و تکنولوژیکی دارد، بدون در نظر گرفتن دیگر فاکتورها، برنده نبرد خواهد بود. اما همانطور که گفتیم معمولاً چنین است نه همیشه. در اندک مواردی دیده شده که ارتش هایی بدون برتری فاحش نسبت به طرف مقابل در میدان نبرد و حتی با داشتن مشکلات و کاستی های بسیار، توانسته اند بر دشمنی پیروز شوند که هم تعداد نیروهایش بیشتر بوده و هم از لحاظ تکنولوژی نظامی پیشرفته تر بوده است.

 

قصد داریم شما را با 19 استراتژی و تاکتیک نظامی هوشمندانه ای آشنا کنیم که در تاریخ نبرد و جنگ ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

اینجاست که پای تاکتیک های نظامی هوشمندانه به میان می آید. برخی از این تاکتیک ها و استراتژی های ویژه چنان مشهور هستند که هنوز هم در آکادمی های نظامی آموزش داده می شوند و برخی دیگر نیز به خاطر عواقب بزرگتری که این جنگ ها داشته اند، به کلی فراموش شده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۹ استراتژی و تاکتیک نظامی هوشمندانه ای آشنا کنیم که در تاریخ نبرد و جنگ ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

قصد داریم شما را با 19 استراتژی و تاکتیک نظامی هوشمندانه ای آشنا کنیم که در تاریخ نبرد و جنگ ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

۱- فتح دهلی توسط تیمور لنگ

تیمور لنگ که یک جنگاور ترک-مغولی بود، در آن دوران فرمانروای آسیای مرکزی بوده و قصد تسخیر هند را داشت. در جریان نبرد دهلی در دسامبر ۱۳۹۸، تیمور لنگ با این تاکتیک جنگی هوشمندانه، به سادگی توانست دهلی را تسخیر کند. پیش از حمله، تیمور در مورد فیل های مشهور جنگی هندی ها شنیده بود، فیل هایی که بدن هایشان با زره پوشانده شده و عاج هایشان به شمشیر و نیزه مجهز شده بود. برای شکست این فیل های جنگی، تیمور از یک تاکتیک جنگی هوشمندانه استفاده کرد که باعث شد فیل های هندی به لشکر خودی حمله کنند. او از سربازان خود خواست تا سر راه فیل های دشمن یک سری میخ های ترکیبی خاص بگذارند. این ابزارهای فلزی از ۴ میخ ساخته شده بودند که نوک یکی از آن ها همواره به سمت بالا بود.

او می خواست به سواران ارتش خود آموزش دهد که در مواجهه با فیل ها، این میخ های فلزی را سر راهشان بیندازند اما مدتی بعد نظرش عوض شده و یک تاکتیک هوشمندانه تر را به کار گرفت. او به نیروهایش دستور داد تا مقدار زیادی خشک را روی پشت بوفالوها و شترهای ارتشی قرار داده و سپس آن ها را آتش بزنند. حیوانات زبان بسته که از آتش روی پشتشان وحشت کرده بودند، بی محابا به سمت فیل های هندی هجوم بردند، اقدامی که باعث وحشت فیل ها شده و آن ها را وادار به فرار به سمت عقب کرد. در این حین سربازان هندی زیر دست و پای فیل های خودی له می شدند. به همین سادگی بود که تیمور توانست دهلی را تصرف کرده و تنها یک روز بعد وارد قلعه جهان پناه دهلی شود. او چنان از هندی ها کشت که برج هایی از جمجمه کشته شدگان ساخت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: روش های نظامی
برچسب‌ها: روش شناسی